Költözés

A blogger új irányelvei miatt, ha netán bezárják a blogot - ami elképzelhető egyik-másik videó, ileltve kép miatt, a blogot átköltöztettem a wordpressre
https://twmmyforditasai.wordpress.com/
címre.

2012. március 8., csütörtök

Digitalspy Bel Ami kritika



Bel Ami' review: Robert Pattinson romps through Paris
The year is 1890 and a young soldier, Georges Duroy, returns to France from the battlefields of Algeria. He's played by Twilight's Robert Pattinson, who revels in the opportunity to shed his pin-up image and embark on a bonk-a-thon through the Parisian elite.

Pattinson's most famous screen character Edward Cullen may sustain himself on blood, but there's something equally vampiric about his portrayal of Duroy - a man with cold, darting eyes whose unquenchable thirst is for power and status. Driven by a life in poverty, Duroy's chance encounter with old army colleague Charles Forestier (Philip Glenister) leads him into higher social circles and a job as a newspaper writer (despite being barely literate).

His brooding charisma and striking looks quickly make him a favourite among the wives of the influential (who christen him 'Bel Ami'), and before long he's leaping into a love nest with Clotilde (Christina Ricci). The death of Charles leads Georges to marry Madeleine (Uma Thurman), but when his new bride proves to be equally as devious and conniving, his eye begins to wander to Virginie (Kristin Scott Thomas) and her newspaper-owner husband Rousset (Colm Meaney).

Directors Declan Donnellan and Nick Ormerod bring together a well-dressed, strongly-acted take on Guy de Maupassant's Belle Époque novel. With Pattinson at the centre, the filmmakers have a believable seducer and an actor who brings a credible complexity to a man who, on the surface, is hollow and empty.

Alongside Bel Ami's rise-of-Georges storyline, there's a parallel plot about France's impending war with Morocco. This political intrigue never quite finds its footing, as the film dips in interest as Georges's story takes a backseat.

In truth, the movie works best when it's drawing a clear line to contemporary fame culture. Georges's ascent to the top of the social ladder mirrors the rise of countless modern-day celebs, who seemingly find fortune on the back of no discernible talent.

It's easy to see why this character appealed to Pattinson - the Twilight star will be desperate to prove that there are more strings to his bow than Edward Cullen, and it's a dilemma Georges faces in Bel Ami as he's constantly undermined and dismissed by his peers.

Bel Ami isn't quite as steamy or hedonistic as promised, but it's a perfectly serviceable period romp that gives its leading man a platform to display his acting chops with a talented ensemble of supporting players. Georges Duroy may ultimately be a shallow and amoral screen creation, but on this evidence there's more to Robert Pattinson as an actor than sparkling vampires and swooning heartthrobs. (60%)

---

Robert Pattinson keresztülgázol Párizson

Az 1890-es évet írjuk, és egy ifjú katona, Georges Duroy visszatér Franciaországba az algériai csatatérről. Az ifjút a Twilight-ból ismert Robert Pattinson alakítja, aki számára itt a remek alkalom, hogy dobja a csúcsférfi szerepét és eljátszhasson egy igazi elefántot a porcelánboltban a párizsi elit számára.

Pattinson leghíresebb szerepe, Edward Cullen lehet, hogy véren él, de van valami hasonlóan vámpírszerű Duroy megformálásában – hideg, szúrós tekintetű ember, akinek kiolthatatlan szomja van a hatalom és a státusz iránt. Szánalmas szegénységben él, majd véletlen találkozik egykori bajtársával, Charles Forestierrel (Philip Glenister), és ez a találkozás magasabb társadalmi körökbe vezeti, sőt, egy újságírói álláshoz juttatja, bár alig tud egyáltalán írni.

Elbűvölő karizmája és csábos tekintete hamar a befolyásos férfiak feleségeinek a kedvencévé teszik (ezekben a körökben nevezik el Bel Ami-nak), és nemsokára be is költözik a Clotilde (Christina Ricci) által pénzelt szerelmi fészekbe. Charles halála után eljut odáig, hogy feleségül veszi Madeleine-t (Uma Thurman), ám amikor újdonsült menyecskéje épp olyan jó cselszövőnek és összeesküvőnek bizonyul, Duroy tekintete Virginie (Kristin Scott Thomas) felé vándorol, és a laptulajdonos férje, Rousset (Colm Meaney) felé.

Declan Donnellan és Nick Ormerod rendezők összehoztak egy jólöltözött, erős alakításokkal teli feldolgozást Guy de Maupassant békeidőkben játszódó regényéből. Pattinsonnal a központban a film készítői egy hiteles csábítót kaptak, és egy olyan színészt, aki kellő komplexitást visz a szerepébe, egy olyan férfiba, aki a felszínen sekély és üres.

A Bel Ami Georges-központú története mellett párhuzamosan fut egy szál Franciaország Marokkó elleni háborús készülődéséről. Ez a politikai intrika valahogy sosem találja a helyét, amint a film jobban elmerül benne, Georges története a háttérbe szorul.

A film igazából akkor működik, amikor egyértelmű párhuzamot von a kortárs tömegkultúrával. Georges felemelkedése a csúcsra tükrözi a modern világ számtalan celebritásának a történetét, akik úgy jutnak hatalmas vagyonhoz, hogy nincs hihető tehetségük semmihez.

Könnyű belátni, miért vonzotta Pattonsont ez a szerep – a Twilight csillaga erőteljesen próbálja bizonyítani, hogy több van benne, mint egy sima Edward Cullen, és a film Georges-a is szembenéz azzal a dilemmával, hogy a társai folyamatosan aláássák a tevékenységét és lenézik őt.

A Bel Ami nem olyan párás vagy hedonista, mint amilyennek ígérték, de teljesen jól eladható mű, amelyik a főszereplőjének lehetőséget ad a színészi tehetsége bemutatására, ugyanakkor tehetséges mellékszereplőket is felvonultat. Georges Duroy lehet, hogy sekélyes és erköcstelen figura a képernyőn, ugyanakkor bizonyíték arra, hogy Robert Pattinsonban nagyobb színészi tehetség van annál, hogy leragadjon a csillogós vámpíroknál.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése