Költözés

A blogger új irányelvei miatt, ha netán bezárják a blogot - ami elképzelhető egyik-másik videó, ileltve kép miatt, a blogot átköltöztettem a wordpressre
https://twmmyforditasai.wordpress.com/
címre.

2012. május 16., szerda

Premiére interjú David Cronenberggel





P: Mi történt, hogy Cannes-ba a Cosmopolissal tér vissza?
C: A fesztivál és én, hosszú történet. Bizonyos értelemben olyan, mintha csak hazamennék... Úgy gondolom, hogy ez a film ideális Cannes-hoz, és nagyon szeretném Rob-ot is elhozni ide.
P: Ma már nehéz bárki mást elképzelni erre a szerepre. Mégis, először Colin Farrell-nek ajánlotta föl...
C: Miután Colin kilépett a Total Recall újra-forgatása miatt, teljesen átgondoltam a dolgokat. Egyébként is, öreg volt a szerephez: 35 éves, és ha hű akartam maradni a könyvhöz, akkor egy 25 évest kellett szereznem. Így kezdtem el nézelődni az ilyen korú színészek között, és ekkor gondoltam Rob-ra is. Láttam a Twilight-ban, nyilvánvalóan, de akkor még semmi nem volt, ami miatt igazán  összekapcsoltam volna a Cosmopolissal. Kivéve, hogy egy színészt a képessége, és nem az önéletrajza miatt kell választani. És ahogy telt az idő, úgy tetszett az ötlet minél inkább.
P: Részt kellett vennie Rob-nak meghallgatáson?
C: Nem, inkább hosszasan beszéltünk telefonon. Rob nem az a fajta, akinek túldimenzionát egója lenne. Nagyon szerette volna megcsinálni ezt a filmet, de őszintén kételkedett abban, hogy képes lenne-e rá. Ez volt az egyetlen gondja. Azt mondta nekem: „Tényleg úgy gondolod, hogy elég jó vagyok erre a szerepre? Nagyon félek, hogy elrontom a filmedet.” Azt válaszoltam, hogy ez a beszélgetés teljes mértékben meggyőzött arról, hogy tökéletes lesz a Cosmopolishoz.
P: Nehezen bírjuk elképzelni önt a Twilight előtt... Látta mind a négyet?
C: (Nevet.) Nem, nem láttam. Nagyából egy, és még fél filmet láttam.
P: A történet egy sztárrá varázsolta, ugyanakkor egy abszurd szituációt is eredményezett: olyanok, akik még csak játszani se látták, elhatározták, hogy Rob egy bálvány, mindenféle tehetségtől megfosztva...
C: Ez a tükörképe a világnak, amiben ma élünk, ahol az internet, többek között, előnyben részesíti a gyűlölködő és veszélyes ítéleteket.Én ezekkel nem foglalkozok, sőt, túlnézek rajtuk. Az előnye, hogy Rob rajongói lesik az alkalmat, hogy bebizonyíthassa, képes létezni a Twilight-on kívül is. És elhatározták, hogy elmennek megnézni a Cosmopolist, szóval nem aggódom a film jövője miatt.
P: Hogyan reagált a többi színész, amikor bejelentette nekik hogy Robert Pattinson fogja a főszerepet játszani?
C: Paul Giamatti, aki egyike volt a legelsőknek aki csatlakozott a szereposztáshoz, remek ötletnek találta. Nem vagyok biztos abban hogy Juliette Binoche valaha is felmérte Rob népszerűségét, mikor aláírta a szerződést a filmhez, de egyiküknél se merült fel se kétely, se lekicsinylés vele szemben.  Egyikük se mondta nekem: „Mi lett veled, hogy felvetted a Twilight-os srácot?” Épp ellenkezőleg. Inkább meglepetten találtam egyszer Juliette-e és Rob-ot elmélyülten társalogni a francia moziról. Remekül megértették egymást.
P: Van olyan jelenet a fejében, ahol különösképpen lenyűgözte önt Rob?
C: A forgatás vége felé, igazán benne volt a szerepében, hogy nem vettem csak egy, vagy két felvételt. És minden alkalommal meglepett azzal, ahogy megragadta a játékhoz szükséges érzelmi állapotot. Teljesen magába szívta/átitatódott/ az alak magányát és szenvedését. Figyelembe véve, hogy a filmet nagyjából kronológiai sorrendben vettük fel, az utolsó jelenetet vettük fel utoljára. És csak egy felvételre volt szükségem, annyira tökéletes volt Rob, és Paul is. Amikor azt mondtam: „Cut!”, a csapat minden tagja csak állt, és meglepetten nézett, hogy mi is történt.
P: Robert Pattinsont az ön filmjében látva, többször gondoltunk Johnny Depp-re és Brad Pitt-re, akik szintén bálványok voltak, mielőtt találkoztak volna Tim Burton-nel és David Fincher-rel, aminek köszönhetően megmutathatták, hogy tudnak is valamit...
C: Néhány színész sztárrá válik, mert jól néznek ki, és jól mutatnak a vásznon. Eleinte ritkán kapnak lehetőséget arra, hogy ennél többet mutassanak. És olyan is van, hogy nem is tudnak ennél többet mutatni... A Cosmopolissal büszke voltam, hogy lehetőséget tudtam adni Rob-nak arra, hogy megmutassa a tehetségét. Jól feltalálja magát, szerintem minden gond nélkül össze tud hozni egy olyan karriert mint Johnny Depp, vagy Brad Pitt. Vagy akár jobbat is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése